LVS op OBS De Triviant

Op OBS de Triviant maken de leerkrachten gebruik van het leerlingvolgsysteem ParnasSys.

De sociaal-emotionele ontwikkeling wordt bijgehouden in het leerlingvolgsysteem van de Kanjertraining. 

 

ParnasSys

Het leerlingvolgsysteem ParnasSys sluit aan bij de visie van de school, omdat het Hoofd, Hart en Handen geregistreerd kunnen worden in dit leerlingvolgsysteem. 

Het Hoofd: dit wordt geregistreerd door middel van methodetoetsen en niet-methodegebonden toetsen. De niet-methodegebonden toetsen zijn de CITO-toetsen. Er is ook een extra module waarop de afvinklijsten voor taal en rekenen bijgehouden kunnen worden.

Het Hart: hier gebruiken wij het leerlingvolgsysteem van de Kanjertraining voor. Daarnaast is in ParnasSys een module voor notities over het gedrag van het kind. Deze module is voor iedere leerkracht te lezen. 

De Handen: er is een module toegevoegd in ParnasSys waarbij de leerkrachten de ontwikkeling van de leerling tijdens de keuzevakken bijhoudt. 

 

De Kanjertraining

Voor het volgen van de sociaal-emotionele ontwikkeling maken wij gebruik van de methode 'De Kanjertraining'. Schoolbreed zijn er ook regels opgesteld gebaseerd op de Kanjerregels. Daarom vinden wij als team het belangrijk om ook de sociaal-emotionele ontwikkeling van kinderen bij te houden in een leerlingvolgsysteem. De leerlingen van groep 5 tot en met 8 vullen ieder jaar een vragenlijst in waar vragen worden gesteld over het zelfbeeld van het kind en de rol die het kind heeft binnen de klas. Aan de hand van de uitslag komen er voor de leerkracht praktische tips die gerelateerd zijn aan de methode. De kinderen van de groepen 1 tot en met 4 beantwoorden deze vragenlijst mondeling met hun eigen leerkracht. 

De Kanjertraining is ook COTAN Proef, dit betekent dat het wordt goedgekeurd door de onderwijsinspectie. 


Maak een gratis website Webnode